Università di Genova logo, link al sitoUniRe logo, link alla pagina iniziale
    • English
    • italiano
  • English 
    • English
    • italiano
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Tesi
  • Tesi di Laurea
  • Laurea Magistrale
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Tesi
  • Tesi di Laurea
  • Laurea Magistrale
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Analisi della percezione di insegnanti ed allenatori sulle problematiche di attenzione e fragilità emotiva nella Generazione Z

View/Open
tesi30642624.pdf (3.847Mb)
Author
Durante, Luca <1997>
Date
2024-10-10
Data available
2024-10-17
Abstract
In questa tesi viene descritto il cambiamento delle dinamiche educative che ha caratterizzato gli ultimi venti anni e che ha portato ad un aumento della fragilità emotiva e ad una riduzione dei livelli di attenzione nei ragazzi della Generazione Z. Tramite un questionario, viene poi analizzata la percezione di insegnanti ed allenatori riguardo queste tematiche.
 
This thesis describes the change in educational dynamics that has characterized the past twenty years, leading to an increase in emotional fragility and a reduction in attention levels among Generation Z students. A questionnaire is then used to analyze the perception of teachers and coaches regarding these issues.
 
Type
info:eu-repo/semantics/masterThesis
Collections
  • Laurea Magistrale [5680]
URI
https://unire.unige.it/handle/123456789/9669
Metadata
Show full item record

UniRe - Università degli studi di Genova | Contact Us
 

 

All of DSpaceCommunities & Collections

My Account

Login

UniRe - Università degli studi di Genova | Contact Us