Università di Genova logo, link al sitoUniRe logo, link alla pagina iniziale
    • English
    • italiano
  • English 
    • English
    • italiano
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Tesi
  • Tesi di Laurea
  • Laurea Magistrale
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Tesi
  • Tesi di Laurea
  • Laurea Magistrale
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Favorire il bilinguismo attraverso la metodologia CLIL

View/Open
tesi28454612.pdf (984.3Kb)
Author
Faienza, Giulia <1992>
Date
2024-06-03
Data available
2024-06-06
Abstract
L'elaborato è un percorso sull'apprendimento della seconda lingua, passando per l'apprendimento generale del linguaggio, analizzando il bilinguismo e esplorando una metodologia che favorisce l'apprendimento di una seconda lingua: il Content Language integrated Learning. L'ultimo capitolo propone una programmazione didattica per la scuola dell'infanzia con la metodologia CLIL.
 
The thesis is a journey on second language learning, passing through general language learning, analyzing bilingualism and exploring a methodology that promotes the learning of a second language: Content Language integrated Learning. The last chapter proposes an educational program for nursery school with the CLIL methodology.
 
Type
info:eu-repo/semantics/masterThesis
Collections
  • Laurea Magistrale [5680]
URI
https://unire.unige.it/handle/123456789/8392
Metadata
Show full item record

UniRe - Università degli studi di Genova | Contact Us
 

 

All of DSpaceCommunities & Collections

My Account

Login

UniRe - Università degli studi di Genova | Contact Us