Università di Genova logo, link al sitoUniRe logo, link alla pagina iniziale
    • English
    • italiano
  • English 
    • English
    • italiano
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Tesi
  • Tesi di Laurea
  • Laurea Magistrale
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Tesi
  • Tesi di Laurea
  • Laurea Magistrale
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Argomentare alla scuola dell'infanzia

View/Open
tesi24151469.pdf (970.6Kb)
Author
Besaggio, Giorgia <1996>
Date
2023-06-08
Data available
2023-06-15
Abstract
Il tema principale trattato in questa tesi è l’argomentazione e il suo ruolo in ambito educativo. Si vuole indagare se bambini frequentanti la scuola dell’infanzia inseriti in un ambiente didattico che promuove i processi argomentativi possano sviluppare competenze argomentative più solide. L'obiettivo è esplorare come la pratica argomentativa possa essere promossa e sviluppata nella scuola dell'infanzia, con particolare attenzione all'approccio socio-costruttivista e al ruolo dell'insegnante come mediatore del processo argomentativo.
 
The main theme of this thesis is argumentation and its role in education. The aim is to investigate whether children attending kindergarten in an educational environment that promotes argumentative processes can develop stronger argumentative skills. The objective is to explore how argumentative practice can be promoted and developed in kindergarten, with particular attention to the socio-constructivist approach and the role of the teacher as mediator of the argumentative process.
 
Type
info:eu-repo/semantics/masterThesis
Collections
  • Laurea Magistrale [5671]
URI
https://unire.unige.it/handle/123456789/5556
Metadata
Show full item record

UniRe - Università degli studi di Genova | Contact Us
 

 

All of DSpaceCommunities & Collections

My Account

Login

UniRe - Università degli studi di Genova | Contact Us