Università di Genova logo, link al sitoUniRe logo, link alla pagina iniziale
    • English
    • italiano
  • English 
    • English
    • italiano
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Tesi
  • Tesi di Laurea
  • Laurea Triennale
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Tesi
  • Tesi di Laurea
  • Laurea Triennale
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Attaccamento e Strategie di Regolazione Emotiva in Preadolescenza - Un’analisi qualitativa di interviste con il software T-LAB

View/Open
tesi28910633.pdf (861.1Kb)
Author
Ferraro, Aurora <2003>
Date
2024-07-10
Data available
2024-07-18
Abstract
Scopo di questa tesi è approfondire con strumenti qualitativi le strategie di regolazione emotiva interpersonale di preadolescenti non clinici, con particolare attenzione alle variazioni nell'autoregolazione e nell'uso di figure di attaccamento come sostegno nella regolazione emotiva. Attraverso un’analisi qualitativa delle narrazioni dei soggetti, lo studio si propone di esplorare le differenze delle strategie di regolazione emotiva in base all’età, al genere e al tipo di attaccamento.
 
The aim of this thesis is to investigate with qualitative tools the interpersonal emotional regulation strategies of non-clinical pre-adolescents, with particular attention to variations in self-regulation and in the use of attachment figures as support in emotional regulation. Through a qualitative analysis of the subjects' narratives, the study aims to explore the differences in emotional regulation strategies based on age, gender and type of attachment.
 
Type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
Collections
  • Laurea Triennale [2887]
URI
https://unire.unige.it/handle/123456789/8844
Metadata
Show full item record

UniRe - Università degli studi di Genova | Contact Us
 

 

All of DSpaceCommunities & Collections

My Account

Login

UniRe - Università degli studi di Genova | Contact Us