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Sport e Social Media

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tesi28001564.pdf (5.084Mb)
Author
Rabbia, Antonio <1997>
Date
2024-03-26
Data available
2024-03-28
Abstract
Il presente elaborato indaga il rapporto e l'influenza reciproca fra mondo dello sport e mondo dei Social Media, mediante l'analisi fatta tramite teorie socio-antropologiche, ricerche di enti autorevoli, ed una parte di ricerca empirica, con conseguente raccolta ed analisi dei risultati, per comprendere quali siano stati gli apporti positivi di questa unione, e quali siano le sfide e le negatività. Particolare attenzione è stata posta sulla costruzione di identità digitali e sui fenomeni d'odio online.
 
This paper investigates the relationship and mutual influence between Sport and Social Media, with the analysis done through socio-anthropological theories, research by authoritative institutions, and a part of empirical research, resulting in the collection and analysis of results, in order to understand what are the positive contributions of this union, and what are the challenges and negatives. Special attention was paid to digital identity construction and online hate behaviors.
 
Type
info:eu-repo/semantics/masterThesis
Collections
  • Laurea Magistrale [5671]
URI
https://unire.unige.it/handle/123456789/8115
Metadata
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