Università di Genova logo, link al sitoUniRe logo, link alla pagina iniziale
    • English
    • italiano
  • English 
    • English
    • italiano
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Tesi
  • Tesi di Laurea
  • Laurea Magistrale
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Tesi
  • Tesi di Laurea
  • Laurea Magistrale
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

L'impatto delle OTA su agenzie di viaggio e tour operator - Strategie di contrasto

Thumbnail
View/Open
tesi27448530.pdf (977.2Kb)
Author
De Bernardi, Eleonora <1998>
Date
2024-03-19
Data available
2025-03-21
Abstract
L’obiettivo principale di questa tesi è quello di fornire una panoramica relativa alle imprese turistiche, nello specifico agenzie di viaggio dettaglianti e tour operator, che si occupano, rispettivamente, della vendita e dell’assemblaggio di pacchetti turistici. Queste realtà sono poi messe a confronto nel secondo capitolo con le online travel agencies (OTA), la cui crescita e continua espansione mettono a rischio gli operatori tradizionali; infine, nel terzo capitolo vengono approfonditi i vantaggi e le criticità degli intermediari fisici al fine di ampliare le considerazioni, secondo uno studio attento della letteratura scientifica e della manualistica in merito, a una serie di azioni difensive e di contrasto mirate a garantire la sopravvivenza delle agenzie di viaggio in un mondo ormai caratterizzato dalla velocità e dal digitale.
 
The main purpose of this thesis is to provide a wide overview related to two tourism businesses, tour operators and retailer travel agencies, which are respectively involved in assembling and selling package tours. These players will be then compared in the second chapter to online travel agencies (OTAs), whose growth and continuing expansion are putting traditional intermediaries at risk; lastly, in the third chapter, thanks to a proper review of the scientific literature and manuals, it will be explored the advantages and weaknesses of travel agencies in order to expand more considerations on a series of defensive and countering strategies with the purpose of ensuring the physical travel agencies survival in a world now more and more characterized by speed and digital.
 
Type
info:eu-repo/semantics/masterThesis
Collections
  • Laurea Magistrale [5708]
URI
https://unire.unige.it/handle/123456789/7806
Metadata
Show full item record

UniRe - Università degli studi di Genova | Contact Us
 

 

All of DSpaceCommunities & Collections

My Account

Login

UniRe - Università degli studi di Genova | Contact Us