Università di Genova logo, link al sitoUniRe logo, link alla pagina iniziale
    • English
    • italiano
  • English 
    • English
    • italiano
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Tesi
  • Tesi di Laurea
  • Laurea Magistrale
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Tesi
  • Tesi di Laurea
  • Laurea Magistrale
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Ironia tra Pedagogia e Letteratura per L'Infanzia.

View/Open
tesi24150472.pdf (8.963Mb)
allegato241504721.pdf (117.6Kb)
allegato241504722.pdf (81.75Kb)
allegato241504723.pdf (63.09Kb)
allegato241504724.pdf (209.4Kb)
allegato241504725.pdf (108.1Kb)
Author
Pisano, Stefania <1988>
Date
2023-06-07
Data available
2023-06-15
Abstract
La tesi è suddivisa in due parti, la prima parte si riferisce allo studio dell'utilizzo dell'ironia in campo formativo e educativo, avvalendosi di un confronto con la letteratura per l'infanzia e ad autori significativi del '900. In particolare si fa riferimento all'area del disagio sociale e alla possibilità di utilizzare l'ironia come canale relazionale. La seconda parte descrive un progetto realizzato con alcune comunità educative del territorio d'Imperia in collaborazione con comici professionisti e musicisti. Tale progetto si è posto l'intento di realizzare uno spettacolo comico-sociale nel quale narrare le storie di Educatrici, Educatori, ragazze e ragazze in chiave seria e in chiave umoristica.
 
The thesis is divided in two parts, the first part refers to the study of the use of irony in training and education, making use of a comparison with children's literature and significant authors of the '900. In particular, reference is made to the area of ​​social unease and the possibility of using irony as a relational channel. The second part describes a project carried out with some educational communities in the Imperia area in collaboration with professional comedians and musicians. This project has set itself the intention of creating a comic-social show in which to tell the stories of Educators and teens in a serious and humorous key.
 
Type
info:eu-repo/semantics/masterThesis
Collections
  • Laurea Magistrale [5671]
URI
https://unire.unige.it/handle/123456789/5553
Metadata
Show full item record

UniRe - Università degli studi di Genova | Contact Us
 

 

All of DSpaceCommunities & Collections

My Account

Login

UniRe - Università degli studi di Genova | Contact Us