Show simple item record

dc.contributor.advisorZurru, Elisabetta <1981>
dc.contributor.advisorFedriani, Chiara <1984>
dc.contributor.authorMenchini, Alessandra <1999>
dc.date.accessioned2024-02-15T15:17:31Z
dc.date.available2024-02-15T15:17:31Z
dc.date.issued2024-02-09
dc.identifier.urihttps://unire.unige.it/handle/123456789/7457
dc.description.abstractQuesto studio mette a fuoco i diversi stili comunicativi adottati nelle pubblicità italiane e nord americane attraverso un'analisi comparata dei dati linguistici al fine di capire come gli spot pubblicitari possano variare da cultura a cultura a seconda del pubblico target.it_IT
dc.description.abstractThis study focuses on different communication styles adopted in Italian and North American advertising through a comparative analysis of linguistic data in order to understand how advertising spots can vary from culture to culture depending on the target audience.en_UK
dc.language.isoit
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccess
dc.titleAnalisi interlinguistica e interculturale di un corpus di pubblicità in italiano e inglese americanoit_IT
dc.title.alternativeInterlinguistic and intercultural analysis of a corpus of advertisements in Italian and American Englishen_UK
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis
dc.subject.miurL-LIN/01 - GLOTTOLOGIA E LINGUISTICA
dc.publisher.nameUniversità degli studi di Genova
dc.date.academicyear2022/2023
dc.description.corsolaurea9265 - LINGUE E LETTERATURE MODERNE PER I SERVIZI CULTURALI
dc.description.area27 - LINGUE E LETT.STRAN.
dc.description.department100018 - DIPARTIMENTO DI LINGUE E CULTURE MODERNE


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record