Università di Genova logo, link al sitoUniRe logo, link alla pagina iniziale
    • English
    • italiano
  • English 
    • English
    • italiano
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Tesi
  • Tesi di Laurea
  • Laurea Triennale
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Tesi
  • Tesi di Laurea
  • Laurea Triennale
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

La tagersmutter: una realtà innovativa e inclusiva nell'offerta educativa per la prima infanzia.

View/Open
tesi26346562.pdf (519.1Kb)
Author
Muzio, Jessica <1985>
Date
2023-11-14
Data available
2023-11-23
Abstract
Questa tesi esplora una realtà ancora poco conosciuta all'interno dei servizi educativi per la prima infanzia, il servizio Tagesmutter, concentrandosi sul ruolo chiave di questa figura nel fornire un ambiente sicuro, inclusivo e stimolante per tutti i bambini, compresi, e soprattutto, quelli con bisogni speciali. In un mondo sempre più diversificato, la cura e l'istruzione dei bambini con disabilità o bisogni speciali sono diventate prioritarie; attraverso un approccio centrato sul bambino, personalizzato e attento alle specifiche esigenze di ciascuno, la Tagesmutter può contribuire in modo significativo alla creazione di un ambiente inclusivo e favorevole allo sviluppo cognitivo, emotivo e relazionale di questi bambini, oltre che fornire un valido supporto e sostegno alle loro famiglie.
 
This thesis explores a still little known reality within early childhood education services, the Tagesmutter service, focusing on the key role of this figure in providing a safe, inclusive and stimulating environment for all children, including, and especially, those with special needs. In an increasingly diversified world, care and education of children with disabilities or special needs has become a priority. Through a child-centred, customised approach that is attentive to the specific needs of each child, the Tagesmutter can significantly contribute to the creation of an inclusive environment conducive to the cognitive, emotional and relational development of these children, as well as provide valuable support and assistance to their families.
 
Type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
Collections
  • Laurea Triennale [2887]
URI
https://unire.unige.it/handle/123456789/7026
Metadata
Show full item record

UniRe - Università degli studi di Genova | Contact Us
 

 

All of DSpaceCommunities & Collections

My Account

Login

UniRe - Università degli studi di Genova | Contact Us