Università di Genova logo, link al sitoUniRe logo, link alla pagina iniziale
    • English
    • italiano
  • English 
    • English
    • italiano
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Tesi
  • Tesi di Laurea
  • Laurea Magistrale
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Tesi
  • Tesi di Laurea
  • Laurea Magistrale
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Analisi della concorrenza nel mercato delle Farmacie

Thumbnail
View/Open
tesi26139486.pdf (1.244Mb)
Author
Haraji, Sepehr <1996>
Date
2023-10-18
Data available
2023-10-26
Abstract
Il mio elaborato inizia con un'esplorazione della storia e delle regolamentazioni delle farmacie, con un focus sulle trasformazioni legislative che hanno portato il settore farmaceutico all'attuale situazione, in seguito ho analizzato il mercato farmaceutico con dati presi da farmindustria. Successivamente, descrivo il "Modello delle cinque Forze" di Michael Porter, una teoria fondamentale nell'analisi competitiva. Nel capitolo successivo, questo modello è applicato al settore farmaceutico per comprendere meglio le dinamiche competitive. Si esamina l'intensità della concorrenza tra le farmacie esistenti, la minaccia dei nuovi entranti, la minaccia dei prodotti sostitutivi, il potere contrattuale dei fornitori e il potere contrattuale dei clienti nel contesto delle farmacie
 
My paper begins with an exploration of the history and regulations of pharmacies, with a focus on the legislative transformations that have led the pharmaceutical sector to its current situation. Next, I analyze the pharmaceutical market using data sourced from Farmindustria. Subsequently, I describe Michael Porter's "Five Forces Model," a fundamental theory in competitive analysis. In the following chapter, this model is applied to the pharmaceutical sector to better understand competitive dynamics. It examines the intensity of competition among existing pharmacies, the threat of new entrants, the threat of substitute products, the bargaining power of suppliers, and the bargaining power of customers in the context of pharmacies
 
Type
info:eu-repo/semantics/masterThesis
Collections
  • Laurea Magistrale [5671]
URI
https://unire.unige.it/handle/123456789/6759
Metadata
Show full item record

UniRe - Università degli studi di Genova | Contact Us
 

 

All of DSpaceCommunities & Collections

My Account

Login

UniRe - Università degli studi di Genova | Contact Us