Stategie di marketing e il caso Balenciaga
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Author
Varvicchio, Martina <2000>
Date
2023-07-14Data available
2023-07-20Abstract
In recent years, marketing has adapted to the needs of the consumer: brands or
brands use advertising communication strategies to capture attention
of the consumer to push him to buy the products and take an interest in the brand itself.
The following report examines the path to achieving a strong corporate identity
brand and the relationship of understanding that is established with the consumer. Finally, it is treated
case that took place on November 16, 2022 concerning the advertising campaign of
Balenciaga "Gift Shop" and "Garde Robe", with which she found herself having to deal
with consumers very outraged by what happened. This attests that the strategies
marketing are not simple to implement but require a certain degree of study and
Attention . Negli ultimi anni, il marketing si è adattato alle necessità del consumatore : i marchi o
brand si servono di strategie di comunicazione pubblicitaria per catturare l'attenzione
del consumatore per spingerlo a comprare i prodotti ed interessarsi al marchio stesso.
Nella seguente relazione si esamina il percorso per realizzare una forte identità del
brand e il rapporto di intesa che si instaura con il consumatore. Infine viene trattato il
caso avvenuto il 16 novembre 2022 che riguarda la campagna pubblicitaria di
Balenciaga “Gift Shop” e “Garde Robe”, con le quali si è trovata a dover fare i conti
con i consumatori molto indignati per ciò che è accaduto. Questo attesta che le strategie
di marketing non sono semplici da realizzare ma richiedono un certo grado di studio e
attenzione .
Type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisCollections
- Laurea Triennale [2887]