Università di Genova logo, link al sitoUniRe logo, link alla pagina iniziale
    • English
    • italiano
  • English 
    • English
    • italiano
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Tesi
  • Tesi di Laurea
  • Laurea Magistrale
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Tesi
  • Tesi di Laurea
  • Laurea Magistrale
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

“La correlazione tra il Falso Sé e le relazioni sociali in adolescenza”

View/Open
tesi35508966.pdf (503.0Kb)
Author
Mantero, Giada <1999>
Date
2025-11-12
Data available
2025-11-20
Abstract
La tesi svolta è incentrata sul cercare di comprendere la correlazione esistente tra il Falso Sé e le relazioni sociali in adolescenza. Nell'elaborato si è quindi inizialmente affrontano il tema dell'adolescenza, concentrandosi in particolare sulla formazione identitaria degli individui. Successivamente è stato definito il costrutto del Falso Sé partendo dalla concettualizzazione del Vero Sé e passando poi a definire i sentimenti di inautenticità e di vuoto correlati a un funzionamento inautentico. In seguito, è stata indagata la correlazione tra il Falso Sé e le relazioni sociali in adolescenza, focalizzandosi nel dettaglio sulle relazioni con i genitori, con i pari e con i partner romantici. Infine sono stati individuati i fattori di protezione in grado di favorire lo sviluppo di un funzionamento autentico negli adolescenti.
 
The thesis focuses on understanding the correlation between the False Self and social relationships in adolescence. The paper therefore initially addresses the topic of adolescence, focusing in particular on the formation of individual identity. Subsequently, the construct of the False Self was defined, starting from the conceptualization of the True Self and then moving on to define the feelings of inauthenticity and emptiness related to inauthentic functioning. Next, the correlation between the False Self and social relationships in adolescence was investigated, focusing in detail on relationships with parents, peers, and romantic partners. Finally, protective factors that promote the development of authentic functioning in adolescents were identified.
 
Type
info:eu-repo/semantics/masterThesis
Collections
  • Laurea Magistrale [6573]
URI
https://unire.unige.it/handle/123456789/13745
Metadata
Show full item record

UniRe - Università degli studi di Genova | Information and Contacts
 

 

All of DSpaceCommunities & Collections

My Account

Login

UniRe - Università degli studi di Genova | Information and Contacts