Digitalizzazione e disuguaglianze in ambito educativo
View/ Open
Author
De Francesco, Giulia <1999>
Date
2025-06-03Data available
2025-06-12Abstract
Questa tesi analizza il tema della digitalizzazione e le conseguenti disuguaglianze all'interno del sistema scolastico. Nel corso dell'elaborato si andranno ad affrontare argomenti come l'uso delle ICT e dell'Intelligenza Artificiale all'interno della didattica con le loro conseguenze positive e negative, facendo riferimento al periodo dell'emergenza Covid-19 e al fenomeno del digital divide e della digital literacy. Si tratterà delle riforme educative e delle politiche a sostegno della digitalizzazione in ambito scolastico. This thesis analyzes the theme of digitalization and the resulting inequalities within the education system. It explores topics such as the use of ICT and Artificial Intelligence in teaching, examining their positive and negative consequences. The discussion includes references to the Covid-19 emergency period and the phenomena of digital divide and digital literacy. The thesis also addresses educational reforms and policies that support digitalization in the school context.
Type
info:eu-repo/semantics/masterThesisCollections
- Laurea Magistrale [5787]