Università di Genova logo, link al sitoUniRe logo, link alla pagina iniziale
    • English
    • italiano
  • English 
    • English
    • italiano
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Tesi
  • Tesi di Laurea
  • Laurea Triennale
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Tesi
  • Tesi di Laurea
  • Laurea Triennale
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Promuovere l'inclusione e la partecipazione attraverso l'implementazione della comunicazione aumentativa alternativa nelle scuole.

View/Open
tesi32096686.pdf (621.2Kb)
Author
Crespi, Gabriele <2000>
Date
2025-02-21
Data available
2025-02-27
Abstract
This thesis analyzes the importance of Augmentative and Alternative Communication (AAC) for the school inclusion of students with communication disabilities. AAC provides tools to overcome communication difficulties, facilitating learning and active participation. The benefits of these tools, inclusive teaching methodologies, and implementation strategies in schools are explored, also addressing cultural and organizational obstacles. The case study of Pietro highlights the positive impact of AAC on the school life of a child with disabilities, with the aim of creating a school that values every individual, ensuring equal opportunities for all students.
 
Questa tesi analizza l’importanza della Comunicazione Aumentativa Alternativa (CAA) per l’inclusione scolastica degli studenti con disabilità comunicative. La CAA offre strumenti per superare le difficoltà nel comunicare, facilitando l’apprendimento e la partecipazione attiva. Vengono esplorati i benefici di questi strumenti, le metodologie didattiche inclusive e le modalità di implementazione nelle scuole, affrontando anche gli ostacoli culturali e organizzativi. Il caso studio di Pietro evidenzia l’impatto positivo della CAA sulla vita scolastica di un bambino con disabilità, con l’obiettivo di costruire una scuola che valorizzi ogni individuo, garantendo pari opportunità a tutti gli studenti.
 
Type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
Collections
  • Laurea Triennale [2887]
URI
https://unire.unige.it/handle/123456789/11207
Metadata
Show full item record

UniRe - Università degli studi di Genova | Contact Us
 

 

All of DSpaceCommunities & Collections

My Account

Login

UniRe - Università degli studi di Genova | Contact Us