Show simple item record

dc.contributor.advisorPennazio, Valentina <1977>
dc.contributor.authorCrespi, Gabriele <2000>
dc.date.accessioned2025-02-27T15:24:07Z
dc.date.available2025-02-27T15:24:07Z
dc.date.issued2025-02-21
dc.identifier.urihttps://unire.unige.it/handle/123456789/11207
dc.description.abstractThis thesis analyzes the importance of Augmentative and Alternative Communication (AAC) for the school inclusion of students with communication disabilities. AAC provides tools to overcome communication difficulties, facilitating learning and active participation. The benefits of these tools, inclusive teaching methodologies, and implementation strategies in schools are explored, also addressing cultural and organizational obstacles. The case study of Pietro highlights the positive impact of AAC on the school life of a child with disabilities, with the aim of creating a school that values every individual, ensuring equal opportunities for all students.it_IT
dc.description.abstractQuesta tesi analizza l’importanza della Comunicazione Aumentativa Alternativa (CAA) per l’inclusione scolastica degli studenti con disabilità comunicative. La CAA offre strumenti per superare le difficoltà nel comunicare, facilitando l’apprendimento e la partecipazione attiva. Vengono esplorati i benefici di questi strumenti, le metodologie didattiche inclusive e le modalità di implementazione nelle scuole, affrontando anche gli ostacoli culturali e organizzativi. Il caso studio di Pietro evidenzia l’impatto positivo della CAA sulla vita scolastica di un bambino con disabilità, con l’obiettivo di costruire una scuola che valorizzi ogni individuo, garantendo pari opportunità a tutti gli studenti.en_UK
dc.language.isoit
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/restrictedAccess
dc.titlePromuovere l'inclusione e la partecipazione attraverso l'implementazione della comunicazione aumentativa alternativa nelle scuole.it_IT
dc.title.alternativePromote inclusion and pertecipation through the implementation of alternative augmentative communication in schoolsen_UK
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis
dc.subject.miurM-PED/03 - DIDATTICA E PEDAGOGIA SPECIALE
dc.publisher.nameUniversità degli studi di Genova
dc.date.academicyear2023/2024
dc.description.corsolaurea10841 - SCIENZE DELL'EDUCAZIONE E DELLA FORMAZIONE
dc.description.area5 - SCIENZE DELLA FORMAZIONE
dc.description.department100014 - DIPARTIMENTO DI SCIENZE DELLA FORMAZIONE


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record