Università di Genova logo, link al sitoUniRe logo, link alla pagina iniziale
    • English
    • italiano
  • English 
    • English
    • italiano
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Tesi
  • Tesi di Laurea
  • Laurea Triennale
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Tesi
  • Tesi di Laurea
  • Laurea Triennale
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Personaggi fittizi, pubblicità e propaganda: quando i cartoni vanno in guerra

View/Open
tesi30957627.pdf (781.1Kb)
Author
Ertola, Alessandro <1999>
Date
2024-11-15
Data available
2024-11-21
Abstract
La tesi tratta il tema dell'animazione e dei cartoni all'interno della pubblicità e della propaganda, attraverso un excursus storico della pubblicità e della animazione, un approfondimento dei vantaggi economici e psicologici riguardanti l'uso delle animazioni e delle mascotte, ed infine una serie di esempi pratici, analizzati in particolare per quanto riguarda la trama, i protagonisti e le strategie utilizzate.
 
The thesis is based on the theme of animation and cartoons within advertising and propaganda, through a historical excursus of advertising and animation, an in-depth analysis of the economic and psychological advantages regarding the use of animations and mascots, and, in the last part, a series of practical examples, analyzed in terms of plot, protagonists and strategies used to make them effective.
 
Type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
Collections
  • Laurea Triennale [2887]
URI
https://unire.unige.it/handle/123456789/10272
Metadata
Show full item record

UniRe - Università degli studi di Genova | Contact Us
 

 

All of DSpaceCommunities & Collections

My Account

Login

UniRe - Università degli studi di Genova | Contact Us