Università di Genova logo, link al sitoUniRe logo, link alla pagina iniziale
    • English
    • italiano
  • English 
    • English
    • italiano
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Tesi
  • Tesi di Laurea
  • Laurea Triennale
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Tesi
  • Tesi di Laurea
  • Laurea Triennale
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

La Sclerosi Laterale Amiotrofica: Essere formati per non rimanere in silenzio difronte ai bisogni e alle domande degli utenti.

View/Open
tesi30924631.pdf (2.008Mb)
Author
Fortunato, Alessia <2001>
Date
2024-10-24
Data available
2024-11-07
Abstract
Obiettivo: conoscere e valorizzare le competenze e le conoscenze infermieristiche in merito alla Sclerosi Laterale Amiotrofica Metodologia: studio quali-quantitativo, condotto tramite la somministrazione di un questionario dal 30 luglio 2024 al 30 settembre 2024. Strumento: questionario modificato composto da 19 domande. Campionamento: il campione dello studio è rappresentato da 68 infermieri che lavorano in diverse aree. Analisi dei dati e conclusioni: lo studio, in conclusione, ha evidenziato una continua richiesta di formazione specifica per meglio “rispondere” ai bisogni sempre in evoluzione del paziente affetto da SLA. Le conoscenze seppur importanti non possono in alcun modo sostituirsi alle competenze siano esse relazionali o tecniche.
 
Objective: to know and improve nursing skills and knowledge regarding Amyotrophic Lateral Sclerosis Methodology: qualitative-quantitative study, conducted through the administration of a questionnaire from July 30th 2024 to September 30th 2024. Instrument: modified questionnaire consisting of 19 questions. Sampling: The sample of the study is represented by 68 nurses working in different areas. Data analysis and conclusions: the study, in conclusion, highlighted a continuous demand for specific training to better "respond" to the ever-evolving needs of the patient suffering from ALS. Knowledge, although important, cannot in any way replace skills relational or technical.
 
Type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
Collections
  • Laurea Triennale [2887]
URI
https://unire.unige.it/handle/123456789/10118
Metadata
Show full item record

UniRe - Università degli studi di Genova | Contact Us
 

 

All of DSpaceCommunities & Collections

My Account

Login

UniRe - Università degli studi di Genova | Contact Us