Università di Genova logo, link al sitoUniRe logo, link alla pagina iniziale
    • English
    • italiano
  • English 
    • English
    • italiano
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Tesi
  • Tesi di Laurea
  • Laurea Triennale
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Tesi
  • Tesi di Laurea
  • Laurea Triennale
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Sulla vita activa. Hannah Arendt, per una pedagogia della condizione umana.

View/Open
tesi28911616.pdf (1.572Mb)
Author
Zela, Serena <2000>
Date
2024-07-11
Data available
2024-07-18
Abstract
Hannah Arendt, intellettuale che ama definire se stessa come una teorica politica, è una tra le figure femminili più importanti e originali del Novecento. Le sue origini ebraiche, nonostante sia nata e cresciuta in Germania prima di trasferirsi negli Stati Uniti per sfuggire alle persecuzioni perpetrate dal regime nazionalsocialista, hanno caratterizzato e condizionato la sua vita e il suo pensiero. È quanto possiamo comprendere leggendo le sue opere principali: “Le origini del totalitarismo”, “Ebraismo e modernità”, “La banalità del male”, e, in particolare il “Vita activa. La condizione umana”, sul quale si sofferma il presente lavoro. Le tematiche principali di tale opera e che vengono esaminate prioritariamente nella stesura di questo elaborano sono il lavoro, l’opera e l’azione, che Hannah Arendt indentifica come elementi costitutivi della condizione umana.
 
Hannah Arendt, an intellectual who likes to define herself as a political theorist, is one of the most important and original female figures of the twentieth century. Her Jewish origins, despite being born and raised in Germany before moving to the United States to escape the persecutions carried out by the National Socialist regime, have characterized and influenced her life and thought. This can be understood by reading her main works: "The Origins of Totalitarianism," "Jewishness and Modernity," "The Banality of Evil," and particularly "The Human Condition," on which this paper focuses. The main themes of this work, which are primarily examined in the drafting of this paper, are labor, work, and action, which Hannah Arendt identifies as the constitutive elements of the human condition.
 
Type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
Collections
  • Laurea Triennale [2887]
URI
https://unire.unige.it/handle/123456789/8849
Metadata
Show full item record

UniRe - Università degli studi di Genova | Contact Us
 

 

All of DSpaceCommunities & Collections

My Account

Login

UniRe - Università degli studi di Genova | Contact Us