Università di Genova logo, link al sitoUniRe logo, link alla pagina iniziale
    • English
    • italiano
  • English 
    • English
    • italiano
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Tesi
  • Tesi di Laurea
  • Laurea Triennale
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Tesi
  • Tesi di Laurea
  • Laurea Triennale
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

La cura nell'essere umano tra natura e armonia. Interpretazioni pedagogiche.

View/Open
tesi26342512.pdf (468.0Kb)
Author
Calzetta, Francesca <2000>
Date
2023-11-15
Data available
2023-11-23
Abstract
Il presente lavoro affronta la questione della cura colta nei suoi legami pedagogici con le dimensioni della natura e dell’armonia. Le interpretazioni elaborate partono da una riflessione di fondo: il riconoscimento di una crisi che riguarda la cura. Posta tale premessa s’intende comprendere quali differenti significati possa assumere il concetto di cura e perché essa rappresenti una necessità co-essenziale all’essere umano. La crisi avvertita nel considerare il problema della cura viene qui posta in relazione alla crisi che investe sia la natura sia le forme dell’armonia. Si delinea, così, un tentativo di chiarificazione di queste categorie cercando di ri-trovare il nesso pedagogico che le unisce. Si tratta di una connessione che non può prescindere dalla cura del e nel pensiero.
 
This work aims to analyze the issue of care understood in its pedagogical links with the dimensions of nature and harmony. The interpretations developed start from a fundamental reflection: the recognition of a crisis in care. Starting from this premise we intend to understand what different meanings the concept of care can take on and why it represents a co-essential need for human beings. The crisis felt in considering the problem of care is here placed in relation to that which affects both nature and the forms of harmony. An attempt is thus outlined to clarify these categories by trying to rediscover the pedagogical connection that unites them. It is a connection that cannot be separated from the care “of” and “in” the thought.
 
Type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
Collections
  • Laurea Triennale [2927]
URI
https://unire.unige.it/handle/123456789/7008
Metadata
Show full item record

UniRe - Università degli studi di Genova | Contact Us
 

 

All of DSpaceCommunities & Collections

My Account

Login

UniRe - Università degli studi di Genova | Contact Us