Università di Genova logo, link al sitoUniRe logo, link alla pagina iniziale
    • English
    • italiano
  • English 
    • English
    • italiano
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Tesi
  • Tesi di Laurea
  • Laurea Triennale
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Tesi
  • Tesi di Laurea
  • Laurea Triennale
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Due mondi a confronto: l’esperienza infermieristica nell’emergenza pediatrica e dell’adulto. Analisi qualitativa tra vissuti difficoltà e competenze.

View/Open
tesi35936901.pdf (1.384Mb)
Author
Miani, Veronica <2003>
Date
2025-11-25
Data available
2025-12-04
Abstract
La presente tesi affronta il tema dell’emergenza sotto un’ottica comparativa, prendendo come campioni gli infermieri e gli infermieri pediatrici. Lo studio affrontato adotta un approccio di tipo qualitativo basato su interviste semi-strutturate rivolte a 5 infermieri del Pronto Soccorso dell’Ospedale Policlinico San Martino e a 5 infermieri pediatrici del Pronto Soccorso dell’Istituto Pediatrico Giannina Gaslini. Saranno proposte 9 domande che si concentreranno su 3 temi principali: il vissuto emotivo, le competenze professionali e le difficoltà operative. Le risposte, raccolte in forma anonima, analizzate tramite la griglia comparativa di Microsoft Excel, hanno permesso di delineare una panoramica dettagliata delle esperienze quotidiane dei professionisti coinvolti, evidenziando similitudini e differenze tra le due realtà cliniche.
 
This thesis addresses the theme of emergency care from a comparative perspective, focusing on two professional groups: nurses and pediatric nurses. The study adopts a qualitative approach based on semi-structured interviews conducted with 5 nurses from the Emergency Department of the San Martino Polyclinic Hospital and 5 pediatric nurses from the Emergency Department of the Giannina Gaslini Pediatric Institute. The 9 proposed questions focus on three main areas: emotional experience, professional skills, and operational challenges. The responses, collected anonymously and analyzed using a comparative grid created with Microsoft Excel, made it possible to outline a detailed overview of the daily experiences of the professionals involved, highlighting both similarities and differences between the two clinical settings.
 
Type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
Collections
  • Laurea Triennale [4018]
URI
https://unire.unige.it/handle/123456789/14189
Metadata
Show full item record

UniRe - Università degli studi di Genova | Information and Contacts
 

 

All of DSpaceCommunities & Collections

My Account

Login

UniRe - Università degli studi di Genova | Information and Contacts