Università di Genova logo, link al sitoUniRe logo, link alla pagina iniziale
    • English
    • italiano
  • English 
    • English
    • italiano
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Tesi
  • Tesi di Laurea
  • Laurea Triennale
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Tesi
  • Tesi di Laurea
  • Laurea Triennale
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Indagine conoscitiva dell'imago dell'Assistente Sociale tra gli studenti del corso di laurea triennale di Servizio Sociale a.a. 2023/2024

View/Open
tesi30053623.pdf (1.094Mb)
Author
Franzone, Giulia <2002>
Date
2024-10-11
Data available
2024-10-17
Abstract
Il tema oggetto della tesi nasce dalla volontà di indagare come gli studenti del Corso di Laurea in Servizio Sociale dell’Università degli Studi di Genova percepiscano la professione di Assistente Sociale esplorando, attraverso di loro, le rappresentazioni di quest’ultima per comprendere quali di esse siano prevalenti nella comunità universitaria. È un processo graduale e significativo e inizia da una visione idealizzata e spesso ingenua della professione, per giungere ad una comprensione più concreta, critica e consapevole delle reali dinamiche che caratterizzano il lavoro dell'Assistente Sociale. Mi sono concentrata sugli studenti al termine del primo, del secondo e del terzo anno con lo scopo di osservare e sottolineare evoluzioni del pensiero nei confronti della professione. I questionari riguardano gli insegnamenti “Laboratorio di Tirocinio” al primo anno, “Tirocinio Professionale II” al secondo anno e “Tirocinio Professionale III” al terzo anno; grazie a questi corsi lo studente riesce a conoscere al meglio la professione.
 
The theme of this thesis arises from the desire to investigate how students of the Bachelor's Degree in Social Work at the University of Genoa perceive the profession of Social Worker. Through them, it seeks to explore the representations of this profession in order to understand which of these are prevalent within the university community. It is a gradual and significant process, starting from an idealized and often naive vision of the profession, and progressing toward a more concrete, critical, and aware understanding of the real dynamics that characterize the work of a Social Worker. I focused on students at the end of their first, second, and third year with the aim of observing and highlighting the evolution of their thoughts regarding the profession. The questionnaires pertain to the courses "Laboratory of Placement " in the first year, "Professional Apprenticeship II" in the second year, and "Professional Apprenticeship III" in the third year. Thanks to these courses, students gain a better understanding of the profession.
 
Type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
Collections
  • Laurea Triennale [2888]
URI
https://unire.unige.it/handle/123456789/9439
Metadata
Show full item record

UniRe - Università degli studi di Genova | Contact Us
 

 

All of DSpaceCommunities & Collections

My Account

Login

UniRe - Università degli studi di Genova | Contact Us