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READY STEADY JUMP

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tesi27463532.pdf (9.284Mb)
Author
Militello, Vincenza <1980>
Date
2024-02-20
Data available
2024-02-22
Abstract
L’elaborato nasce dal laboratorio tematico di “Grafica per il prodotto” per cui in occasione dell’evento che vedrà “Genova Capitale Europea dello Sport 2024” si propone un brand di abbigliamento sportivo e il relativo progetto di comunicazione. Il logo del brand con il relativo payoff trae ispirazione dal movimento universale che unisce tutti gli sport, ovvero il salto. Nello specifico, la parola “salto” in inglese, con la rotazione della sua M si presta a simboleggiare un omino che salta. Si crea così un’icona che richiama visivamente la gioia del movimento. L’elaborato definisce anche mission, vision e value del brand nonché lo studio del relativo target di mercato, attraverso interviste semi strutturate. Viene proposto il visual del brand con le sue applicazioni per arrivare alla campagna pubblicitaria, che avviene tramite la stampa tradizionale e i canali digitali, nonché con l’ideazione di un piano di guerriglia marketing.
 
The project was born from the laboratory of 'Product graphics' for which on the occasion of the event that will see 'Genoa European Capital of Sport 2024' a brand of sportswear and the related communication project is proposed. The brand logo with its payoff draws inspiration from the universal movement that unites all sports, namely the jump. Specifically, the word “jump” in English, with the rotation of its M lends itself to symbolizing a jumping little man. This creates an icon that visually recalls the joy of the movement. The paper also defines the mission, vision and value of the brand as well as the study of the relative target market, through semi-structured interviews. The visual of the brand is proposed with its applications to get to the advertising campaign, which takes place through traditional printing and digital channels, as well as with the ideation of a guerrilla marketing
 
Type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
Collections
  • Laurea Triennale [2870]
URI
https://unire.unige.it/handle/123456789/7589
Metadata
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