Università di Genova logo, link al sitoUniRe logo, link alla pagina iniziale
    • English
    • italiano
  • English 
    • English
    • italiano
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Tesi
  • Tesi di Laurea
  • Laurea Triennale
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Tesi
  • Tesi di Laurea
  • Laurea Triennale
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Il ruolo della geografia nell'inclusione. L'esperienza di crowdmapping nel quartiere di Pontedecimo.

View/Open
tesi26894512.pdf (1001.Kb)
Author
Grasso, Irene <2001>
Date
2024-01-11
Data available
2024-01-18
Abstract
Il presente lavoro è un'indagine sull'inclusione e l'accessibilità nelle periferie urbane, in particolare nel quartiere di Pontedecimo (Genova), svolgendo una ricerca sulla geografia degli adolescenti identificando quali sono i luoghi "per" gli adolescenti (pensati per loro dagli adulti) e i luoghi "degli" adolescenti (fatti propri materialmente e simbolicamente). La metodologia utilizzata è quella della mappatura partecipata (o crowdmapping), in quanto ritenuta importante in ottica di inclusione degli adolescenti nei contesti urbani.
 
This paper is a survey about inclusion and accessibility in urban suburbs, particularly in the neighborhood of Pontedecimo (Genova), doing a research about teenage geography identifying which are the places "for" teenagers (designed for them by adults) and the places "of" teenagers (made their own materially and simbolically). The methodology used is the participatory mapping (or crowdmapping), because is considered important in terms of inclusion of teenagers in urban contexts.
 
Type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
Collections
  • Laurea Triennale [2926]
URI
https://unire.unige.it/handle/123456789/7373
Metadata
Show full item record

UniRe - Università degli studi di Genova | Contact Us
 

 

All of DSpaceCommunities & Collections

My Account

Login

UniRe - Università degli studi di Genova | Contact Us