Università di Genova logo, link al sitoUniRe logo, link alla pagina iniziale
    • English
    • italiano
  • English 
    • English
    • italiano
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Tesi
  • Tesi di Laurea
  • Laurea Triennale
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Tesi
  • Tesi di Laurea
  • Laurea Triennale
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

La motivazione nel contesto educativo: interventi pratici

View/Open
tesi26846512.pdf (482.1Kb)
Author
Bignone, Luca <1983>
Date
2024-01-11
Data available
2024-01-18
Abstract
Come affrontare gli studenti considerati "difficili" rappresenta una sfida educativa importante. Anche se non hanno problematiche così gravi o specifiche da richiedere segnalazioni formali da parte degli insegnanti, la loro mancanza di interesse, motivazione e partecipazione alle attività di classe, accompagnata da comportamenti che vanno dalla lieve aggressività alla passività totale, crea un problema significativo. Questa situazione pone gli insegnanti di fronte alla responsabilità di gestire questi studenti senza alternative specifiche a disposizione. Tuttavia, è possibile adottare strategie mirate per migliorare la relazione insegnante-alunno. Questo approccio non solo favorisce l'interazione e il rapporto con gli studenti, ma può anche stimolare un maggiore impegno da parte loro.
 
Dealing with students labeled as "difficult" presents a substantial educational challenge. Even if they do not have issues severe or specific enough to warrant formal reports from teachers, their lack of interest, motivation, and participation in class activities, coupled with behaviors ranging from mild aggression to total passivity, creates a meaningful problem. This situation places teachers in the responsibility of managing these students without specific interventions available. However, it is possible to employ targeted strategies to improve the teacher-student relationship. This approach not only enhances interaction with students but can also encourage greater engagement in school activities.
 
Type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
Collections
  • Laurea Triennale [2870]
URI
https://unire.unige.it/handle/123456789/7367
Metadata
Show full item record

UniRe - Università degli studi di Genova | Contact Us
 

 

All of DSpaceCommunities & Collections

My Account

Login

UniRe - Università degli studi di Genova | Contact Us