Università di Genova logo, link al sitoUniRe logo, link alla pagina iniziale
    • English
    • italiano
  • English 
    • English
    • italiano
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Tesi
  • Tesi di Laurea
  • Laurea Triennale
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Tesi
  • Tesi di Laurea
  • Laurea Triennale
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Le strategie di comunicazione ai tempi dei Social Media: Un' analisi della piattaforma TikTok

View/Open
tesi26165484.pdf (521.5Kb)
Author
Fulle, Chiara <2001>
Date
2023-11-17
Data available
2023-11-23
Abstract
Nell’era digitale in continua evoluzione, TikTok si è affermato come una piattaforma social dalle grandi potenzialità, soprattutto per quanto riguarda il marketing aziendale. Questa tesi esplorerà le caratteristiche uniche che TikTok offre, analizzando la sua ascesa, le strategie di comunicazione utilizzate e il ruolo dei contenuti virali. L’obbiettivo è comprendere come le aziende possano sfruttare appieno questa piattaforma per ottenere risultati concreti.
 
In the ever-evolving digital age, TikTok has emerged as a social platform with significant potential, especially in the realm of corporate marketing. This thesis will delve into the unique features TikTok offers, dissecting its rise, the communication strategies employed, and the role of viral content. The goal is to understand how businesses can fully leverage this platform to achieve tangible results.
 
Type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
Collections
  • Laurea Triennale [2870]
URI
https://unire.unige.it/handle/123456789/6972
Metadata
Show full item record

UniRe - Università degli studi di Genova | Contact Us
 

 

All of DSpaceCommunities & Collections

My Account

Login

UniRe - Università degli studi di Genova | Contact Us