Meta-Heuristic Vehicle Routing Problem for Supply of Fuel Distribution
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Author
Daniele, Alberto <1999>
Date
2023-10-26Data available
2023-11-02Abstract
Questa tesi sarà orientata allo sviluppo di un algoritmo di Vehicle Routing Problem solving per gestire i problemi di approvvigionamento di carburante presso le stazioni di servizio Eni.
Tra le principali funzioni da sviluppare vi sono:
- Sistema di Vehicle Routing per cercare di minimizzare i chilometri percorsi e massimizzare la quantità di carburante trasportato, rispettando tutti i vincoli imposti dal problema.
- Sistema di clustering per associare i punti vendita con i migliori depositi di petrolio per minimizzare i chilometri totali percorsi rispettando i vincoli imposti dal problema.
Questo algoritmo sarà sviluppato in parallelo sia per una soluzione per i carburanti classici, chiamata Rete, sia per i carburanti a gas liquefatto, come GPL e propano.
Gli algoritmi proposti sono valutati sperimentalmente utilizzando uno strumento fornito da Eni in collaborazione con l'Università di Genova, denominato SPEED. This thesis will be oriented on the development of a Vehicle Routing Problem solving algorithm to handle fuel supply problems at Eni gas stations.
Among the main functions to be developed are:
• Vehicle Routing System to try to minimize the kilometers trav- eled and maximize the amount of fuel transported, respecting all the constraints imposed by the problem.
• Clustering System to associate the points of sales with the best oil depots to minimize the total kilometers traveled while re- specting the constraints imposed by the problem.
This algorithm is to be developed in parallel for both a classical liquid fuels solution, called Network, and for liquefied gas fuels, such as LPG and propane.
The proposed algorithms are experimentally evaluated using tools pro- vided by Eni in collaboration with the University of Genoa, called SPEED.
Type
info:eu-repo/semantics/masterThesisCollections
- Laurea Magistrale [4322]