Università di Genova logo, link al sitoUniRe logo, link alla pagina iniziale
    • English
    • italiano
  • English 
    • English
    • italiano
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Tesi
  • Tesi di Laurea
  • Laurea Magistrale
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Tesi
  • Tesi di Laurea
  • Laurea Magistrale
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Yachting e Chartering: i costi di gestione e la rilevanza del noleggio.

Thumbnail
View/Open
tesi25757484.pdf (3.222Mb)
Author
Gigliola, Carlotta <1999>
Date
2023-10-10
Data available
2023-10-12
Abstract
Il presente studio si propone di esaminare l’evoluzione del crescente settore del charter nautico, concentrandosi in particolare sui vantaggi economici ad esso associati. Per conseguire tale scopo, è stato essenziale condurre un'analisi delle fonti normative che governano e disciplinano la nautica da diporto, nonché esaminare lo stato attuale dei mercati dello yachting e del chartering, insieme alle relative prospettive di sviluppo. L'analisi condotta si è concentrata su tre diverse imbarcazioni, tutte appartenenti al marchio Sanlorenzo, ciascuna con dimensioni diverse. Considerato il canone medio di noleggio e stimati i costi operativi annuali, è stato possibile determinare il numero minimo di settimane di noleggio richieste per coprire tali costi. È opportuno tenere in considerazione la possibilità di spostamenti tra diverse aree geografiche, permettendo così l'ottimizzazione delle opportunità di noleggio durante tutto l'anno.
 
This study aims to examine the evolution of the growing yacht charter sector, with a particular focus on its associated economic benefits. To achieve this goal, it was essential to conduct an analysis of the regulatory sources governing and governing recreational boating, as well as to examine the current state of the yachting and chartering markets, along with their development prospects. The analysis focused on three different vessels, all belonging to the Sanlorenzo brand, each with different sizes. Considering the average rental fee and estimating annual operating costs, it was possible to determine the minimum number of rental weeks required to cover these costs. It is advisable to consider the possibility of moving between different geographical areas, thus optimizing rental opportunities throughout the year.
 
Type
info:eu-repo/semantics/masterThesis
Collections
  • Laurea Magistrale [5659]
URI
https://unire.unige.it/handle/123456789/6441
Metadata
Show full item record

UniRe - Università degli studi di Genova | Contact Us
 

 

All of DSpaceCommunities & Collections

My Account

Login

UniRe - Università degli studi di Genova | Contact Us