Università di Genova logo, link al sitoUniRe logo, link alla pagina iniziale
    • English
    • italiano
  • English 
    • English
    • italiano
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Tesi
  • Tesi di Laurea
  • Laurea Triennale
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Tesi
  • Tesi di Laurea
  • Laurea Triennale
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Potenziare le competenze matematiche: il ruolo delle conoscenze psicologiche

View/Open
tesi24933480.pdf (569.8Kb)
Author
Canepa, Carolina Luigina <2001>
Date
2023-09-05
Data available
2023-09-14
Abstract
Questo lavoro tratta il potenziamento delle prime competenze matematiche, durante il periodo prescolare. Il primo capitolo presenta un'introduzione delle prime abilità matematiche, analizzate nella loro natura innata e acquisita, delle loro componenti più rilevanti e delle relazioni con le variabili che le influenzano. Successivamente viene presentata una panoramica degli strumenti di potenziamento prescolari, nazionali e internazionali. Infine, è presentata un'idea di laboratorio di potenziamento matematico concepita per bambini che frequentano l'ultimo anno di scuola d'infanzia e sviluppata con riferimento alla letteratura e agli strumenti precedentemente analizzati.
 
This work deals with the development of early numeracy skills, during the pre-school period. The first chapter presents an introduction to the first mathematical skills, analyzed in their innate and acquired nature, their most relevant components and the relationships with the variables that influence them. Next, an overview of national and international pre-school empowerment tools is presented. Finally, an idea of ​​a mathematical enhancement laboratory conceived for children attending the last year of kindergarten and developed with reference to the previously analyzed literature and tools is presented.
 
Type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
Collections
  • Laurea Triennale [2870]
URI
https://unire.unige.it/handle/123456789/6225
Metadata
Show full item record

UniRe - Università degli studi di Genova | Contact Us
 

 

All of DSpaceCommunities & Collections

My Account

Login

UniRe - Università degli studi di Genova | Contact Us