Università di Genova logo, link al sitoUniRe logo, link alla pagina iniziale
    • English
    • italiano
  • English 
    • English
    • italiano
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Tesi
  • Tesi di Laurea
  • Laurea Triennale
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Tesi
  • Tesi di Laurea
  • Laurea Triennale
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

SCOPRIRE IL MONDO DELL'APPRENDIMENTO E L'IMPATTO DELLA TEORIA DI PIAGET NELL'EDUCAZIONE.

View/Open
tesi34653836.pdf (1.148Mb)
Author
Leverone, Patrizia <1999>
Date
2025-10-06
Data available
2025-10-09
Abstract
Questa tesi è strutturata in tre capitoli, nel primo capitolo vengono descritti gli aspetti principali della teoria di Piaget, in particolare le diverse fasi di sviluppo cognitivo attraverso i quattro stadi sequenziali. Il secondo capitolo è dedicato al confronto tra le teorie di Piaget e di Vygotskij, pensatore che ha dato un contributo fondamentale allo studio dello sviluppo; in particolare vengono sottolineati punti di forza e aspetti di debolezza di entrambe le teorie. Nel terzo capitolo è trattata l’influenza della teoria piagetiana sui metodi di insegnamento attuali, tenendo anche in considerazioni i bisogni educativi speciali. L’obiettivo della tesi è quello di evidenziare il ruolo fondamentale dell’esperienza e dell’interazione con l’ambiente per favorire lo sviluppo e l’apprendimento del bambino
 
This thesis is structured into three chapters. The first chapter describes the main aspects of Piaget's theory, particularly the different stages of cognitive development through four sequential stages. The second chapter is dedicated to comparing the theories of Piaget and Vygotsky, a thinker who made a fundamental contribution to the study of development; it particularly highlights the strengths and weaknesses of both theories. The third chapter addresses the influence of Piagetian theory on current teaching methods, also considering special educational needs. The goal of the thesis is to highlight the fundamental role of experience and interaction with the environment in fostering the development and learning of the child.
 
Type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
Collections
  • Laurea Triennale [3363]
URI
https://unire.unige.it/handle/123456789/13019
Metadata
Show full item record

UniRe - Università degli studi di Genova | Contact Us
 

 

All of DSpaceCommunities & Collections

My Account

Login

UniRe - Università degli studi di Genova | Contact Us